در فضیلت و کیفیت زیارت کاظمین یعنى امام موسى کازم و امام محمّد تقى علیهما السّلام و ذکر مسجد براثا و زیارت نواب اربعه و زیارت جناب سلمان و مشتمل بر چند بخش است:
بخش اول: در فضیلت و کیفیت زیارت کاظمین علیهما السّلام
بدانکه براى زیارت این دو امام معصوم علیهما السّلام فضیلت بسیارى ذکر شده، و در اخبار بى‏شمارى وارد شده که زیارت‏ موسى بن جعفر علیهما السّلام مثل زیارت پیامبر صلى الله علیه و آله است. و در روایتى است: هرکه او را زیارت کند، مانند آن است که حضرت‏ رسول صلى الله علیه و آله و امیر مؤمنان را زیارت کرده، و در روایت دیگرى: مثل آن است که امام حسین علیه السّلام را زیارت کرده باشد، و در حدیث دیگرى: هرکه او را زیارت کند، بهشت براى اوست. شیخ جلیل محمّد بن شهر آشوب در «مناقب» از تاریخ بغداد نقل کرده: که خطیب مؤلّف آن کتاب به سند خود از على بن خلال روایت نموده: هیچ امر دشوارى مرا روى نداد، که بعد از آن به نزد قبر حضرت موسى بن جعفر علیهما السّلام روم، و متوسّل به آنجناب شوم، مگر آنکه خدا، آن را برایم آسان کرد. و نیز گفته است: زنى در بغداد دیده شد که مى‏دوید به و گفتند: کجا مى‏روى؟ گفت: به سوى قبر موسى بن جعفر علیها السّلام مى‏روم، براى پسرم که او را حبس کرده‏اند دعا کنم، مردى حنبلى مذهب در آنجا حاضر بود، آن زن را مسخره کرد، و گفت: پسرت در زندان از دنیا رفت، آن زن گفت: خدایا از تو درخواست مى‏کنم، به حق کسى‏که در زندان شهیدش کردند [مرادش موسى بن جعفر علیه السّلام بود] قدرت خود را به من بنما، به ناگاه پسر آن زن را‌‌ رها کردند، و فرزند آن مرد حنبلى را که مسخره کرده بود، به جنایت او گرفتند شیخ صدوق از ابراهیم بن عقبه روایت کرده: خدمت امام هادى علیه السّلام نامه‏اى نوشتم، و در نامه پرسیدم از زیارت ابى عبد الله السحین علیه السّلام، و از زیارت حضرت‏ موسى بن جعفر و حضرت جواد علیهما السّلام، منظور از پرسش آن بود که بدانم کدام یک از این دو زیارت افضل است؟ حضرت در جواب نوشته بودند: ابو عبد الله علیه السّلام مقدم است، و زیارت این دو معصوم جامع‌تر، و ثوابش‏ عظیم‏‌تر است. اما کیفیّت زیارت کاظمین علیهما السّلام: بدانکه زیارات آن حرم شریف، بعضى اختصاص به هر یک از آن دو بزرگوار دارد، و بعضى مشترک مابین آن دو امام است.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انهار میباشد. http://portal.anhar.ir