دوم: زیارت جناب حذیفه بن الیمان مى‏باشد، که از بزرگان اصحاب رسول خدا صلى الله علیه و آله و خاصان امیر مؤمنان عیه السّلام‏ است، و در میان صحابه به شناختن منافقان و آگاهى بر اسامى آنان جایگاه خاصى داشت، و اگر در نماز جنازه کسى‏ حاضر نمى‏شد، خلیفه ثانى بر او نماز نمى‏خواند. او از جانب خلیفه ثانى سالها والى مداین بود، و پس از عزل کردندش جناب‏ سلمان والى آنجا شد. چون سلمان از دنیا رفت دوباره حذیفه والى مداین شد، و ولایتش مستقر گشت تا نوبت خلافت‏ به شاه ولایت علیه السّلام رسید، از جانب حضرت از مدینه فرمانى مبارک به او و به اهل مداین صادر شد، که در آن فرمان‏ مبارک، از خلافت خود، و استقرار حکومت حذیفه بر مداین اطلاع دادند. ولى حذیفه پس از حرکت آن حضرت از مدینه‏ به جانب بصره، به خاطر دفع شرّ اصحاب جمل و پیش از نزول موکب همایون امیر مؤمنان به کوفه وفات یافت و در‌‌ همان مدائن دفن شد. از ابو حمزه ثمالى روایت شده: چون حذیفه مشرف به وفات شد فرزند خود را خواست و او را به عمل کردن به این نصیحتهاى پرفایده وصیت کرد: پسرجان من، آشکار کن ناامیدى خویش از آنچه را در دست مردم است، که در این ناامیدى بى‏نیازى و توانگرى است، و از مردم حاجات خود را مخواه، که در آن فقر هویدا است، و همواره چنان باش، که روزى که در آن هستى، از روز گذشته‏ات بهتر باشد، و هرگاه نماز مى‏خوانى، چنان بخوان که گویا نماز وداع و آخرین نماز توست، و کارى مکن که از آن پوزش بخواهى. و بدان که در جنب حرم‏ جناب سلام مسجد جامع مداین مى‏باشد که منسوب به حضرت عسگرى علیه السّلام است، معلوم نیست چه کسى آن را ساخته‏ یا در آنجا نماز خوانده، شایسته است زائر در آن محل شریف خود را از فیض‏ دو رکعت نماز تحیّت محروم نکند.

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انهار میباشد. http://portal.anhar.ir